CÂND TERŢII TE AJUTĂ – SALVAREA ŞI CAPCANELE SALE

Dacă într-un anumit moment v-aţi aflat într-o situație de urgență și aţi avut nevoie de ajutor urgent, cu siguranţă nu v-aţi gândit în acel moment la costurile “intervenţíei” sau la alte consecințe. În primul rând pericolul trebuie să fie prevenit! Pantaenius Yacht Insurance știe că pentru mulți marinari și proprietari de ambarcațiuni, consecințele pe care le poate avea o operațiune de salvare sunt adesea foarte surprinzătoare.


În principiu, orice persoană care ajută cu succes o altă navă aflată în primejdie pe mare are dreptul la o retribuţie pentru asistenţă şi salvare. Și salvorul nu va fi întotdeauna mulțumit cu o sticlă de băutură oferită drept mulţumire. În cele din urmă, prin plata costurilor de salvare pot fi evitate daune mai mari sau chiar pierderea totală a yachtului, iar riscul de poluare a mediului sau obstrucționarea căilor navigabile poate fi evitat. Costurile de salvare pot ajunge până la 100% din valoarea ambarcaţiunii și, de multe ori, pentru a se asigura plata, nava salvată poate fi sechestrată. În acest caz, asigurătorul trebuie să aducă garanții pentru eliberarea navei. Negocierile asupra taxei finale de salvare se termină în fața instanțelor locale și astfel de procese se pot dura ani de zile. Taxele de asistenţă si salvare sunt reglementate de o convenție internațională privind salvarea pe mare. Conform acestei convenții, numeroase criterii influențează modul în care se calculează taxa de salvare, inclusiv valoarea totală a bunurilor salvate, efortul și riscurile pe care le implică salvatorul, condițiile meteorologice și regionale și măsurile precise de salvare luate. Din moment ce nu sunteţi specialişti în domeniu, veți găsi dificilă aprecierea acestor aspecte şi vă sfătuim cu tărie să nu negociați o taxă de salvare. Este mult mai indicat să contactați asigurătorul cât mai repede posibil și să îi permiteți să se ocupe de negocieri. În nici un caz nu trebuie să discutaţi despre anumite sume sau despre valoarea navei, nici să semnați vreun acord. Personalul responsabil de la Pantaenius este disponibil non-stop, având o vastă experiență în ceea ce privește modul de abordare a unor astfel de situații. Dacă salvatorul insistă asupra unui acord imediat, vă recomandăm să utilizați numai formularul Lloyd’s Open (LOF). Această formă deschisă de contract poate fi utilizată la nivel internațional și poate fi convenită și verbal. LOF conține, de asemenea, un acord de arbitraj bazat pe principiul “no cure – no pay”, care oferă o securitate juridică mai mare în cazul apariției unor litigii ulterioare.

FACEBOOK
INSTAGRAM
EMAIL
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline