YAMAHA NIKEN test ride

Când eram mic, îndrumat de parinţi, m-am urcat pe o tricicletă şi am început să exploatez la maxim vehiculul încercând să descopar limitele acestuia. Am descoperit că dacă insişti puţin, poţi să cazi chiar dacă cele trei roţi îţi oferă aparent suficientă stabilitate cât să rămai acolo unde ar trebui… adică pe şa.

De atunci au trecut mulţi ani (dar nu vă spun cât) şi am ajuns iar în faza în care mi s-a oferit posibilitatea să mă joc cu un vehicul pe trei roţi: Yamaha Niken. Marea schimbare constă în faptul că de această dată tricicleta cu care urma să mă joc avea două roţi în faţă nu în spate, aşa cum eram obişnuit.

Cu scuterele care au două roţi în faţă ne-am familiarizat de mult, dar iată că trendul continuă şi în zona motocicletelor, iar constructorul japonez Yamaha s-a gândit că ar fi cazul să incite fanii brandului şi nu numai cu ceva nou, care nu poate trece neobservat pe stradă: NIKEN.

La prima vedere, privind-o din faţă, am asemuit-o cu un mic monstru, un robot musculos, desprins parcă din filmele SF. Cele două roţi susţinute de braţele duble ale furcii accentuează acest aspect iar forma farului îi conferă o notă agresivă. Spatele rămâne însă destul de comun, dar dimensiunea pneului de 190/55 R17 îţi sugerează putere şi aderenţă. Contrar aşteptărilor, deşi sunt trei puncte de contact cu solul, motocicleta are nevoie de susţinerea cricului în staţionare.

După ce am mai studiat un pic design-ul am urcat pe şa, am încercat să mă acomodez un pic cu toate butoanele de pe ghidon şi am demarat dornic să simt forţa celor 115 CP generaţi de motorul DOHC cu 3 cilindri de 847 cmc. Cutia de viteze cu 6 trepte îşi face corect treaba şi dă dovadă de o bună flexibilitate iar pe ansamblu motocicleta este foarte manevrabilă şi se simte uşoară. Cruise control-ul face călătoriile lungi mai plăcute, dar pentru un confort sporit aş adăuga un windscreen mai mare care să te protejeze, mai ales în condiţii meteo mai puţin plăcute.

De fapt curiozitatea mea cea mai mare nu consta în caracteristicile motorului, doream să văd mai ales cum se comportă motocicleta în viraje. Furca telescopică şi cele două roţi îţi oferă posibilitatea să abordezi virajele cu viteze mari şi cu unghiuri de înclinare de până la 45 de grade, suficiente şi pentru o motocicletă super-sport. După ce te obişnuieşti cu ea, ai tendinţa să forţezi din ce în ce mai mult pe viraje, simţind din plin plusul de aderenţă oferit de cea de a 3-a roată „suplimentară”. Pentru adoptarea unei conduite potrivite cu stilul conducătorului cu condiţiile meteo, Niken vine cu un buton de unde pot fi selectate 3 tipuri de conducere. Acţionând butonul în poziţia 1 poţi să simţi tot ce poate să ofere motocicleta, poziţia 2 este un mod pentru o utilizare normală cu o acceleraţie care răspunde corect dar nu este violentă, iar poziţia 3 este utilizabilă în condiţii de ploaie şi aderenţă scazută.

În privinţa consumului, pe parcursul testului desfăşurat doar pe şosea nu am reuşit să văd cât este de economică deoarece nu mi-am propus acest lucru. Consumul a fost undeva pe la 7 l/100 km dar am vrut să descopăr latura sportivă a motocicletei, nu pe cea economică.

Probabil aş mai fi avut nevoie de vreo 1000 de km ca să pot să adaug mai multe comentarii legate de comportamentul motocicletei în diverse condiţii de trafic şi teren.

Dacă vrei să atragi privirile tuturor şi îţi place adrenalina trebuie să fi pregătit cu aproximativ 15.000 de Euro, atât cât costă această jucărie japoneză care îţi poate oferi senzaţii unice şi dor de ducă…

„Asfalt uscat!”… nu ştiu dacă mai este neapărat necesar.

text: Ionuţ Tudose

Specificaţii tehnice:

Tipul motorului: 3 cilindri, 4 timpi, răcit cu lichid, DOHC, 4 valve, 847 cm³

Alezaj x cursă: 78.0 mm x 59.1 mm

Raport de compresie: 11.5 : 1

Putere maximă: 84.6kW (115 PS) @ 10,000 rpm

Cuplu maxim: 87.5Nm (8.9kgf+m) @ 8,500 rpm

Sistem de aprindere: TCI

Transmisie: lanţ

Material: Hibrid din oțel și cadru din aluminiu

Dimensiuni:

Lungime: 215 cm

Lăţime: 88,5 cm

Înălţime: 125 cm

Înălţimea şeii: 82 cm

Greutate (cu rezervorul plin): 263 kg

Capacitate rezervor combustibil: 18 l

Capacitate rezervor ulei: 3,4 l

FACEBOOK
INSTAGRAM
EMAIL
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline