Siguranţa greementului

Un catarg rupt este fără doar şi poate unul dintre cele mai rele lucruri care se poate întâmpla unui skipper. La Pantaenius, liderul european în asigurarea ambarcaţiunilor, am primit aproximativ 500 de plângeri în ultimii trei ani care aveau legătură cu deteriorarea sau ruperea catargelor. Multe dintre aceste incidente ar fi putut fi evitate cu uşurinţă deoarece erau adesea provocate de defecţiuni minore, care lăsate nerezolvate au dus la distrugere şi pagube mult mai mari.
Un şurub prea mic la placa portsart sau un sart uzat… În multe cazuri, ar fi costat doar câţiva euro pentru a înlocui partea deteriorată. Greementul este adesea neglijat din cauza lipsei de cunoștințe tehnice. În unele cazuri, sunt necesare cunoștințe foarte specializate pentru a identifica punctele slabe. Să nu iei nicio măsură este cu siguranță cea mai gravă soluție posibilă. Un catarg rupt nu numai că ruinează întreg greementul şi velele, ci, de asemenea, cauzează în general daune grave corpului bărcii și punții. De asemenea, se poate întâmpla să existe şi victime, ceea ce este cu atât mai grav.
Dacă aveţi dubii, consultaţi un specialist
În timpul iernii, când catargul este coborât, este indicat să fie supus unei inspecții vizuale minuțioase. O inspecție vizuală mai detaliată poate dezvălui deseori multe defecte. Şuruburile, niturile, bolţurile şi cablurile de oţel trebuie verificate și, dacă este necesar, înlocuite. Coroziunea și fisurile sunt de obicei ușor de detectat. Dacă nu este clar cât de grave sunt daunele sau cum ar trebui să le corectați, este o idee bună să consultați un profesionist. Oricum, este indicat ca la anumite intervale de timp să consultaţi un profesionist care să verifice starea ambarcaţiunii. Aceste intervale vor depinde în întregime de utilizarea navei. Greementul unui ambarcaţiuni de curse care participă regulat la regate sau a unei ambarcaţiuni care este folosită pentru excursii lungi este cu siguranţă supus unei uzuri mai mari decât cel al unui velier cu care se iese doar în week-end. Trebuie luat în considerare şi materialul din care este realizat greementul fix: oţel, carbon sau PBO şi se va determina, de asemenea, cât de des ar trebui să fie înlocuit.
Asiguraţi-vă că totul este reglat şi ajustat corect
Spre exemplu, o tensiune prea redusă a sarturilor duce la deteriorarea permanentă a greementului. Producătorii de veliere și catarge oferă, în general, instrucțiuni extinse privind reglarea și alinierea corectă.

FACEBOOK
INSTAGRAM
EMAIL
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline