Ridicarea corectă a ambarcaţiunilor cu macaraua

YACHTURI CARE ATÂRNĂ DE UN FIR
La începutul și la sfârșitul sezonului de navigaţie, rânduri de bărci cu motor și bărci cu vele pot fi văzute legănându-se pe grinzi transversale, chingi și parâme în porturi, cluburi de navigație și șantiere navale, proprietarii acestora privindu-le în mod agonizant. Și aceștia au un motiv bun de îngrijorare, întrucât aceste operațiuni de ridicare prezintă un nivel ridicat de risc, după cum explică în următorul articol Pantaenius Yacht Insurance, furnizorul lider al Europei de soluții pentru yachturi cu motor și cu vele.
ESTE VORBA DESPRE POZIȚIA CORECTĂ A PARÂMEI
În spațiile comerciale de depozitare pe timp de iarnă, aceste operațiuni de ridicare sunt în mod normal întreprinse de personalul societății sau delegate unei firme specializate. Operatorul macaralei este responsabil să se asigure că mașina este în stare bună de funcționare și că se utilizează numai dispozitive de ridicare adecvate. Tot ceea ce are de făcut proprietarul este să informeze șeful de echipă cu privire la greutatea navei și la pozițiile parâmei și să urmeze instrucțiunile.
Cu toate acestea, într-un club de navigație, proprietarul este responsabil integral pentru ridicarea cu macaraua. Asigurați-vă că o grindă transversală este utilizată întotdeauna cu un cârlig de macara, altfel iahtul poate aluneca din parâmă. Chiar dacă este utilizată o grindă transversală, parâmele trebuie conectate una de cealaltă pentru mai multă securitate.
Cel mai important aspect în ceea ce privește siguranța este să vă asigurați că parâmele sunt în stare excelentă. Asigurați-vă că sarcina de rupere a parâmei este suficientă și verificați starea. Parâmele murdare pot duce cu ușurință la zgârierea exteriorului bărcii. Deteriorarea poate fi provocată și în cazul în care parâmele sunt prea scurte. Este mult mai puțin probabil ca o parâmă lungă să se taie de barcă. Acest lucru este deosebit de important în cazul în care barca are un brâu de protecție sau o șină cu talpă proeminentă.
Dacă barca dvs. este ridicată cu macaraua pentru prima dată, este important să vă asigurați că vă poziționați parâma în mod corect. Producătorul sau chiar proprietarii aceluiași tip de barcă pot fi adesea de ajutor în acest caz și vă pot spune cel mai bun mod de a poziționa parâmele. Un sfat pentru următoarea ridicare cu macaraua: faceți o poză a iahtului în timp ce atârnă în parâme, astfel încât să puteți recrea poziția cu ușurință la începutul sezonului următor.
Un iaht susținut se sprijină în mod normal pe cel puțin cinci puncte: pe cele patru suporturi ale cocii și pe carenă. Cu toate acestea, în cazul în care presiunea pe suporturi este prea mare, acest lucru poate lăsa semne pe cocă. Acest tip de deteriorare poate fi evitat prin plasarea mai întâi a bărcii pe carenă și apoi prin coborârea lentă a acesteia pe suporturi.
SECURIZAȚI GREEMENTUL
În Europa de Nord, este normal să coborâți catargul pe perioada de iarnă. Cu toate acestea, în Mediterană, yachturile pot fi adesea văzute cu catargele acestora încă ridicate. Nu există un motiv real pentru care o navă să nu poată fi lăsată ridicată. Cu toate acestea, în această situație, nava ar trebui protejată mai puternic împotriva accidentelor, de exemplu cu o fixare suplimentară pe pământ, întrucât greementul adaugă o zonă expusă vântului și acest lucru poate duce la vibrații și la presiune crescută asupra suporturilor sau asupra cadrului. Menținerea catargului în poziție face și mai dificilă menținerea și verificarea iahtului dvs.. Catargele din fibră de carbon și de lemn ar trebui întotdeauna coborâte și fie puse într-o instalație de depozitare a catargelor, fie cel puțin acoperite de o prelată, deoarece acestea sunt deosebit de sensibile la razele ultraviolete.

FACEBOOK
INSTAGRAM
EMAIL
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline