Pregătirea corectă a ambarcaţiunilor pentru iernat

Atunci când sezonul de navigaţie se încheie este timpul să vă gândiţi la depozitarea ambaracţiunilor pe durata sezonului rece. Departamentul cu atribuţii în soluţionarea petiţiilor al Pantaenius Yacht Insurance se confruntă în mod regulat cu cazuri de daune produse de îngheţ în timpul lunilor de iarnă. De aceea, ei pun la dispoziţia proprietarilor de bărci o serie de recomandări prin care aceştia pot evita fără mare efort neplăcerile care pot surveni în lunile reci ale anului.

Dacă vă veţi depozita ambarcaţiunea într-o hală încălzită pe durata sezonului rece puteţi sta fără nicio grijă. Dacă însă nu aveţi la dispoziţie o hală sau aveţi un buget redus puteţi să vă păstraţi ambarcaţiunea în condiţii optime şi să preveniţi deteriorarea prin îngheț dacă urmaţi câţiva paşi simpli. În primul rând, ambarcaţiunile nu trebuie să fie lăsate în apă în timpul lunilor de iarnă în zone în care suprafața apei poate îngheța. Pantaenius a înregistrat de-a lungul timpului multe cazuri în care ambarcaţiunile s-au scufundat din cauza faptului că supapele au cedat din cauza gheţii.

Dacă aveţi de efectuat lucrări de reparaţii cea mai bună opțiune este ca acestea să fie efectuate într-o hală acoperită. Dacă barca trebuie pur și simplu să fie depozitată în siguranță, este foarte bine să alegeți opțiunea mai ieftină de depozitare în aer liber, dar în acest caz trebuie luate măsuri suplimentare.

Ca regulă generală: Cu cât ambarcaţiunea este mai ferită de umezeală cu atât procesul de îmbătrânire este mai redus iar valoarea sa de piaţă scade mai lent.

Nu este necesar să lăsaţi pornită pe barcă o sursă de încalzire. Oricum, sursele de căldură nu trebuie lăsate niciodată nesupravegheate atunci când sunt pornite şi nu trebuie sa fie utilizate în mod continuu. Chiar și o bucăţică de hârtie aflată în preajma sursei de căldură este suficientă pentru a provoca un incendiu.

Cel mai bine este să vă asigurați că aveți o ventilație și o circulație suficientă a aerului, astfel încât mucegaiul şi sporii acestuia să nu apară şi să se înmulţească. Toate trapele şi hublourile/ferestrele ar trebui aşadar să fie lăsate într-o poziţie în care să permită buna circulaţie a aerului. Copertinele din material textil/prelatele de marş ar trebui să fie, de asemenea, împachetate cu grijă, astfel încât să nu prindă mucegai. Lăsate deschise ele oferă o suprafață suplimentară expusă la vânt și, adesea, se deteriorează în timpul furtunilor.

Ambarcaţiunile depozitate în aer liber trebuie acoperite cu o prelată rezistentă, de dimensiuni potrivite, pentru a fi protejate împotriva razelor UV și murdăriei. Velele, pernele, vestele de salvare și hainele de navigație trebuie să fie scoase din barcă și depozitate într-o locație separată și uscată. De asemenea, trebuie să verificați în mod regulat că totul este în ordine și, dacă este necesar, să eliminați eventualele depuneri de apă sau zăpadă de pe punte sau de pe prelată, să verificaţi şi să curăţaţi găurile de drenaj din cockpit, sa îndepărtați gheața, să eliminaţi condensul din pompa de santină, să ventilați bine și să vă asiguraţi că prelata este bine poziţionată şi întinsă. Cantitățile mari de apă, gheață și zăpadă pot cântări până la câteva tone și pot îndoi puntea. În cele mai grave cazuri, sarcina este atât de mare încât chiar și elementele de rezistenţă din structura corpului bărcii sunt supuse presiunii şi deteriorate.

Pentru a descuraja eventualii hoţi sau vandali alegeţi-vă locul unde depozitaţi barca cu grijă. În cazul în care ambarcațiunile sunt depozitate în exterior, zona trebuie să fie împrejmuită cu gard. Iluminatul exterior cu senzori de mișcare și paza de noapte constituie măsuri de protecţie suplimentară bine-venite. Nu lasaţi niciodată pe barcă elemente ce pot fi demontate cu uşurinţă şi asiguraţi-vă că aţi încuiat cabina pentru a preveni invalidarea asigurării în caz de efracție.

FACEBOOK
INSTAGRAM
EMAIL
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline