Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (7)Așteptam să înceapă o sesiune de teste cu ambarcațiuni cu motor și ascultam comentariile colegilor referitoare la o barcă din aluminiu care parea lipsită de gratie…. Alucat W8. Adevărul este că atrăgea atenția pe de o parte prin culorile în care era vopsită iar pe de altă parte prin aspectul masiv și prova boantă rămasă parcă neterminată. Ambarcațiunea de tip catamaran este realizată integral din aluminiu și are o lungime de 7,7 metri, o lățime de 2,3 metri și este echipată cu un motor outboard Mercury de 80 CP. De altfel, experiența constructorilor finlandezi în fabricarea de ambarcațiuni din aluminiu este recunoscută și cu aceasta ocazie se reconfirmă prin calitatea aluminiului folosit, a designului și în special a sudurii ireproșabile. În varianta testată aceasta dispunea de o consolă centrală, două locuri principale, două secundare în pupa și două mai puțin comode în prova. În funcție de nevoi, aceasta poate veni în diferite configurații.

Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (6)Aspectul pătrățos oferă avantajul unui spațiu generos la bord.Alucat W8 este o barcă ce poate fi folosită pentru agrement dar mai cu seamă pentru intervenții, transport marfă, pescuit, prezentând numeroase avantaje în comparație cu ambarcațiunile de tip monococă. Primul lucru pe care am vrut să îl verific a fost să văd cum reacționează barca la o încărcătură distribuită asimetric. Ne-am urcat la bord trei persoane și am poziționat greutatea totală de aproximativ 250 kg (cam atât cântăream împreună) pregătiți fiind să ne recăpătam echilibrul în caz de nevoie. Nu a fost cazul… barca s-a înclinat doar cu câteva grade. De aici am dedus faptul că această barcă se pretează în mod clar transportului de marfuri, fiind deosebit de utilă în cazul în care, de exemplu, marfa cu dimensiuni și greutăți diferite nu permite o repartizare uniformă a greutății.

Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (5)Un alt avantaj al acestui catamaran l-am descoperit la manevrarea în port. Am constatat că acesta se poate manevra cu ușurință și necesită un spațiu de manevră mult mai mic în comaparație cu o ambarcațiune monococă de aceeași dimensiune.Pe apă, am avut senzația că mă aflam într-un jeep și am încercat progresiv să o supun cât mai multor încercări. Spre deosebire de o parte din ambarcațiunile monococă, care înainte să intre în glisare pun conducătorul în situația în care poate să privească doar cerul, această barcă nu își dezlipește prova de luciul apei. Un aspect important, mai ales dacă navigați în zonele înguste cu trafic intens. Nu am ratat nici valurile și chiar dacă mă mai stropeam uneori, senzația de stabilitate era plăcută. Așa cum spuneam, am fost impresionat până acum de stabilitatea bărcii dar eram curios să văd ce se întâmplă și în virajele abordate cu viteză maximă.Ei bine, în viraje trebuie să rămâi stăpân pe situație, pe barcă și pe lucrurile lăsate la întâmplare la bord pentru că dacă nu te ții ferm de scaun și nu ai totul bine ancorat la bord barca derapează puțin, fără să se încline foarte mult, iar ocupanții sunt trimiși de forța centrifugă direct în apă ca să se racorească.Înca un aspect care trebuie menționat este faptul că la opririle bruște, datorită poziției orizontale a bărcii, valurile formate în spate nu depășesc pupa bărcii și deci nu inundă barca. În prova bărcii există o rampă mobilă de încărcare cu o lățime de 80-100 cm (în funcție de preferințe) foarte utilă pentru accesul persoanelor/încărcăturii la bord. Barca suportă o plajă destul de mare de motorizări cuprinse între 50 și 100 CP iar flotabilitatea foarte bună contribuie în mod cert la un consum redus de carburant.În concluzie, Alucat W8 este o barcă solidă în care poți să ai încredere iar dacă îți plac mașinile off-road, cu siguranță o să-ți placă și această barcă.

text: Ionuţ Tudose

Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (1) Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (2) Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (3) Alucat_W8_Finnboat_Yachting_Pleasure (4)

 

SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline